שמו ותמונתו נחשפו: סגן ראש המוסד מונה למנכ"ל משרד המודיעין

    חדשות קול חי | צילום: שיר סגל No Comments on שמו ותמונתו נחשפו: סגן ראש המוסד מונה למנכ"ל משרד המודיעין
    15:45
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on פניה לפרקליטות: חשד לעבירות כלכליות בחברת בסדנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתר ישראל דיפנס עלה הבוקר עם חשיפה ראשונה של אחד המועמדים המובילים לתפקיד ראש המוסד הבא הבא: רם (רמי) בן ברק, שכיהן עד לאחרונה כסגן ראש המוסד.

    בכתבה ממנה אנו מצטטים בהרחבה כותב עורך האתר עמיר רפפורט כי בן ברק נחשף לראשונה בשמו ובתמונתו לאור זאת שהממשלה תאשר ביום ראשון את הצעתו של השר יובל שטייניץ למנות אותו לתפקיד מנכ"ל משרד המודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים שיואחדו למשרד אחד.

    הממשלה אמורה לאשר את הצעתו של שטייניץ למנות את את בן ברק,לתפקיד מנכ"ל המשרד, ולהוביל את האיחוד של משרד המודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים למשרד אחד תחתיו.

    רם בן ברק החל את שירותו הצבאי כלוחם וקצין בסיירת מטכ"ל. לאחר מכן, עבר לשרת בתפקידי שטח ביחידות המבצעיות של המוסד. במשך שני עשורים שירת בכל שרשרת התפקידים המבצעיים במוסד עד לתפקיד ראש אגף המבצעים, משנה וסגן ראש המוסד. עם סיום תפקידו כסגן ראש המוסד, הושאל לצה"ל ושימש כמתאם מבצעים מיוחדים. רם כיהן כעמית מחקר בכיר במכון המחקר היוקרתי – ברוקינגס בוושינגטון. רם הינו בוגר המכללה לביטחון לאומי; בעל תואר שני במדעי המדינה וביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה. רם נשוי לד"ר איילת ואב לשתי בנות ובן.

    עם מינויו יחליף רם את תא"ל (במיל') יוסף קופרווסר שכיהן כמנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים תחת השרים משה (בוגי) יעלון ויובל שטייניץ ב-6 השנים האחרונות, ואת יובל וולמן שכיהן כמנכ"ל בפועל של משרד המודיעין בשנתיים האחרונות.

    המינוי פותח למעשה את המירוץ לתפקיד ראש המוסד הבא, שיחליף את ה"ראש" הנוכחי שיסיים חמש שנות כהונה בינואר 2016.

    בן ברק יתמודד על התפקיד מול יוסי כהן, שכיהן אף הוא כסגן ראש המוסד ומשמש כיום ראש המטה לביטחון לאומי ומול נ', סגן ראש המוסד הנוכחי.

    כמועמדים בעלי סיכויים נמוכים יותר נחשבים דוד מידן שפרש מהמוסד לפני כמה שנים ושימש בשנים האחרונות כמתאם ראש הממשלה לענייני שבויים ונעדרים – או מועמדים חיצוניים משורות צה"ל ולא מתוך הארגון עצמו.



    0 תגובות